Do podstawowych zadań Izby należy:
- udzielanie pomocy i porad organizatorom turystyki młodzieżowej i rodzinnej oraz organizowanie współpracy między członkami Izby;
- prowadzenie działalności promocyjnej i informacyjnej - udział w wystawach, targach i innych imprezach promocyjnych;
- tworzenie warunków dla wymiany doświadczeń pomiędzy członkami Izby;
- wspieranie różnych form szkolenia i dokształcania kadr dla turystyki młodzieżowej oraz popieranie rozwoju zawodowego pracowników turystyki;
- reprezentowanie interesów branży na forum instytucji i organizacji krajowych i międzynarodowych;
- analizowanie i ocenianie przepisów regulujących działalność społeczno-gospodarczą w zakresie turystyki dzieci, młodzieży i rodzin;
- uczestniczenie w przygotowywaniu projektów aktów normatywnych odnoszących się do dziedzin zainteresowania Izby;
- inicjowanie działań zmierzających do nowelizacji aktów prawnych i proponowanie nowych rozwiązań objętych zakresem działania Izby;
- wyrażanie opinii o funkcjonowaniu podmiotów gospodarczych Izby.
-
Dla członków Izby, poza podstawowymi powinnościami statutowymi, przygotowujemy szereg przedsięwzięć bardzo praktycznych, i tak:
- od roku na najważniejszych turystycznych imprezach targowych organizujemy stoisko PITM-u, na którym swoje oferty i programy prezentuje każdorazowo kilkanaście biur i obiektów; planujemy w nieodległej przyszłości organizowanie promocji na kilku największych imprezach zagranicznych;
- przygotowujemy się do uruchomienia bogatego serwisu internetowego - włącznie z rezerwacją miejsc;
- przygotowujemy profesjonalny katalog ofert i programów członków Izby;
- przygotowujemy ciekawe szkolenia i kursy dla kadry biur i obiektów turystycznych.